Auteur Topic: Enquete over de terugkeer van de traditionele clubvakantie  (gelezen 1998 keer)

Offline martinvgenderen

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
Enquete over de terugkeer van de traditionele clubvakantie
« Gepost op: mei 21, 2013, 23:19:55 pm »
Beste Argonauten,

Als lid van de evenementencommissie heb ik naar voren geschoven of binnen de club de ouderwetse Argonauta jaarlijkse (mei-)clubvakantie WEER nieuw leven ingeblazen kan worden.

Ik bestempel mezelf toch nog wel een beetje van de "oude garde" Argonauten die dit enigzins met de paplepel is meegegeven. De doelstelling was om verse 1* onder kundige ervaren clubbegeleiding een eerste echte duikvakantie mee te laten maken. Ik heb toen twee keer Istrie en LlaFranc mee mogen maken. Ja, ik werd echt letterlijk in het diepe gegooid.

De echte oude garde hebben het welbekende l'Estratit jaarlijks mee mogen maken. Die verhalen leven nog steeds in de beleving in het clubhuis.

Aangezien sinds enkele jaren het duiken door de volgende generaties met veel enthousiasme nieuw leven (onder water) is ingeblazen, wordt het toch tijd of ook weer vanuit de oude garde en de volgende generaties veel enthousiasme aanwezig is om volgend jaar een traditionele club duik vakantie te houden.

Kortom zijn dit mijn enquetevragen:
Achter elke vraag zijn meerkeuze antwoorden mogelijk. Elke vraag met een keuze aangeven aub.
1. Vind je het een goed idee om de traditionele club duikvakantie te houden ? (ja/nee)
2. Welke doelstelling moet de club duikvakantie hebben ? (verse 1*/ ervaren duikers)
3. Wat moet het ingangsniveau zijn ? (verse 1*/ervaren 2* met <vul zelf in> duiken/onervaren 2* met <vul zelf in> duiken/ervaren 3* met <vul zelf in> duiken/onervaren 3* met <vul zelf in> duiken).
4. Wat zouden een minimum en maximum aantal deelnemers moeten zijn ? (minimaal:tussen 0-10/tussen 10-20, maximaal:tussen 10-20/tussen 20-30)
5. Duikvakantie per auto of per vliegtuig ? (Auto/vliegtuig)
6. Welke mogelijke landen ?

Mochten jullie nog zeker zinvolle opmerkingen hebben die tot een positief resultaat leiden voor een mooie traditie, schroom niet om ze hier te plaatsen.
Vanzelfsprekend zal ik ook nog via de andere clubcommunicatiemiddelen deze enquete onder de aandacht brengen.

Eigenlijk wil ik de deadline voor jullie feedback tot 31 augustus verzameld hebben. De resultaten van deze enquete worden vanzelf gecommuniceerd via de nieuwsbrief en het forum.

Dus Argonauten, help mee om weer een traditie verder voort te zetten.

Groetjes,
Martin van Genderen

René

• Gast
Re: Enquete over de terugkeer van de traditionele clubvakantie
« Reactie #1 Gepost op: mei 22, 2013, 10:10:22 am »
1. Ja, altijd gezellig   8)
2 en 3. Doelstelling = clubvakantie, dus voor iedereen toegankelijk.
4. Ik denk dat je het moet laten afhangen van het aantal aanmeldingen, afgelopen duik zaten we op de 25 en bioweekend 35 en mensen op de reservelijst. Nu zal een vakantie naar het buitenland lastiger in te plannen zijn voor sommige mensen en financiën gaan dan ook meespelen.
5. Tja, met huidige benzine prijzen schijnt vliegen naar b.v. Spanje voordeliger te zijn.
6. Ik denk dat je het in eerste instantie niet te ver moet gaan zoeken, Bretagne, Noord Spanje, Schotland.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2015, 11:32:36 am door René »

Offline karel

• SCUBA
  • Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2013, 11:50:22 am »
1. Ja, altijd gezellig   
2 en 3. Doelstelling = clubvakantie, dus voor iedereen toegankelijk.
4. Min en Max: max ligt aan de accomodatie (appartment en/of boot) Min. tja niet te weinig anders is het geen clubvakantie.
5. Zelf geen voorkeur. ligt aan de locatie. Auto heeft het voordeel dat je meer meekan nemen van je duikuitrusting. (zolang het maar in de auto past)
    Wel carpolen om de kosten te drukken.
6. Auto : Noord-Spanje. Vliegtuig: Egypte (sharksbay)

Misschien een optie om in het najaar te gaan ipv het voorjaar.
1-sters hebben dan meer ervaring en/of meer tijd om hun 1 sters af te ronden. Tevens is de watertemperatuur behagelijker. 8)

Offline Susan

• Penningmeester
  • Bestuur
  • Full Member
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Susan
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2013, 13:57:31 pm »
1. Goed idee!  :D
2. en 3. Zou zeggen vanaf afgerond 1* maar dat is ook aan de mensen zelf natuurlijk. Iedereen is welkom!
4. Tussen de 10 en de 30 (wellicht peiling vooraf om teleurstelling of overboeking te voorkomen?)
5. Afhankelijk van locatie :D
6. L'Estartit, Malta (Gozo), Canarische eilanden (Tenerife, Lanzarote), Egypte, Griekenland (een eiland)

Voor Noord-Spanje zou ik ook zeker zeggen in het najaar.

Offline sander

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2013, 15:38:27 pm »
1. Ja, afhankelijk van de kosten.
2. Fantastische duiken maken.
3. Een redelijke ervaring, je wilt op zo'n vakantie niet duiken met iemand die zich nog niet zeker voelt in het water. Ik zou 2* als instap nemen.
4. Maakt op zich niet veel uit.
5. Afhankelijk van de kosten.
6. Afhankelijk van de kosten, bij voorkeur een warm land  ;D

Ik sluit me aan bij Karel, najaar ftw!
Kiwi's zijn verdomd gaaf.

Offline antoon

• SCUBA
  • Newbie
  • **
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2013, 11:31:16 am »
HOI Martin, Een beetje laat maar toch wil nog even reageren. Weliswaar ben jij een "oudere"duiker maar zelf heb ik in een nog verder verleden mijn duikporen verdiend. De eerste voorjaarstochten waren naar o.a Noord Spanje, Bretagne, Noorwegen , en Kanaaleilanden alsmede Zuid Engeland (Plymouth) overwegend leuke, gezellige en leerzame vakanties. Wat mij altijd tegenviel was de temperatuur van het water en de ervaring van dec"nieuwelingen".Daarom geef ik als tip, ga in het najaar op buitenlandse trip, de watertemperatuur en de buitentemperatuur  zijn dan aangenaam en de leden hebben dan al een massa ervaring in Nederland opgedaan. Bootduiken is dan geen probleem meer , op het strand is het aangenaam toeven en de avonden zwoel en  vol.......(vul dat zelf maar in ). Graag wil ik , gezien mijn ervaringen Egypte aanbevelen en dan met name Shark's Bay ( info op internet ) Groetjes Antoon.Dirven

René

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2015, 11:31:47 am »
Hoi Martin,

Mei komt dichtbij.
Nog iets interessants uit de enquête gekomen??

Joyce

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2015, 16:38:42 pm »
Uhm dit is van mei 2013 René  :P