Auteur Topic: STELLING: Geniet je van een bardienst dan draai je ook een bardienst!  (gelezen 3524 keer)

Offline Jantje

• Newbie
  • *
  • Need me? Call me!!
STELLING: Geniet je van een bardienst dan draai je ook een bardienst!
« Gepost op: september 10, 2012, 19:54:25 pm »
Indien je gebruik maakt van het clubhuis en van de bar, gedraaid door een mede clublid, dan draai jij zelf ook een keer bardienst.
Graag jullie reactie!

Offline Rob Gubbels

• Scubadiver
  • Full Member
  • Geslacht: Man
Re: STELLING: Geniet je van een bardienst dan draai je ook een bardienst!
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2012, 20:12:18 pm »
Eens! Het is leuk om te doen en met 1 tot 2 keer per jaar (binnen je groepje) heb je je plicht weer voldaan voor de vereniging. Uiteindelijk moet een flink deel van de clubinkomsten van de bar-omzet komen en dus is het ook nog eens erg belangrijk voor Argonauta!

De stelling moet dan ook zijn: Draai je bardienst en geniet ervan!

Offline ZeeRob

• Full Member
  • Profesioneel forumvervuiler
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2012, 12:55:38 pm »
Helemaal mee eens !
Het is een kleine moeite om in overleg met de  rest van je groepje 1 of 2 maal per jaar je bardienst te draaien. is nog gezellig ook. ;-)

Groetjes Rob

bubbelaar

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2012, 13:26:25 pm »
Ook helemaal eens. maar dan ook wel IEDEREEN. en dat is NU niet het geval.

Offline Bram Jongbloed

• SCUBA
  • Hero Member
  • Semper fidelis
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2012, 14:30:24 pm »
Goed gezegd Rob!

Offline snotolfje (Bas)

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: september 11, 2012, 14:47:17 pm »
De tijden dat op zaterdag en maandag hoofdzakelijk alleen de onderwaterhockyers actief waren is voorbij. Gelukkig maken er steeds meer leden gebruik van de kostbare maar nu zinvol ingevulde zwembaduren die we als club beschikbaar hebben.

Dit maakt de situatie in het clubhuis anders dan voorheen en vraagt dus ook om een aanpassing in beleid. En als club dient iedereen zijn/haar steen bij te dragen. Hiermee houden we de contributie laag maar dit vraagt dus ook inzet van iedereen.

Verder geniet ik er van om les te geven, te vullen, intro's te doen, dingen te organiseren etc. en als het dan uitkomt draai ik mijn hand ook niet om voor een bardienst of even koffie halen als deze op is :-)

Een vereniging is er voor, maar vooral door leden.....je bepaald zelf voor een groot deel de hoogte van je contributie! Dus als lid van een vereniging ben je geen consument maar deelnemer.  ;D

Groetjes en tot woensdag aan de bar en/of in het zwembad!

Bas

Offline Carla

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: september 11, 2012, 16:02:43 pm »
Daar sluit ik mij helemaal bij aan.
De lijsten met bardiensten zoals op woensdag, mogen wat mij betreft weer gemaakt worden.
Op de woensdag geef ik mij bij deze op. Op de zaterdag is het niet zo druk, dan lossen we het samen op.
Op maandag ben ik er bijna nooit, dus dan geen bardiensten voor mij.
Wie wil de bardienst roosters maken en ook bijhouden?
Groeten, Carla

Lucienne

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 11, 2012, 19:30:42 pm »
Ik heb geen problemen met de bardiensten ik vind het leuk om te doen, kan me ook niet druk maken om degene die geen bardienst draaien om wat voor reden dan ook. Het zij zo. Sommigen zijn betrokken, sommigen wat minder. Geen probleem, ieder het zijne.

René

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 12, 2012, 13:23:55 pm »
Heb ook geen probleem met bardienst, maar vrijwillig of rooster je moet wel kunnen kiezen en niet verplicht vrijwilliger zijn.
Dus of een rooster voor allemaal of een rooster voor zij die het leuk vinden om te doen.
Draai trouwens liever een bardienst als ik zelf niet ga zwemmen, misschien is het een idee om b.v. als duiker/conditiezwemmer op maandag bardienst te draaien en onderwaterhockeyers op woensdag krijg je ook meer uitwisseling tussen de mensen van de verschillende onderdelen in de verenging.

Geef mij hierbij wel alvast op als vrijwilliger (liefst maandag) ;D (mocht er iets veranderen)

Offline Rob Gubbels

• Scubadiver
  • Full Member
« Reactie #9 Gepost op: september 12, 2012, 16:38:16 pm »
<knip> Dus of een rooster voor allemaal of een rooster voor zij die het leuk vinden om te doen. <knip>

Mee eens! Alleen als je de bardienst binnen een vereniging op vrijwillige basis probeert in te richten gaat dit -zeer waarschijnlijk-  toch niet lukken, dus hoppa... IEDEREEN draait bardienst, OOK leden die geen gebruik maken van de bar!

Het is gewoon je verenigingsplicht en je kan je zelfs afvragen of minderjarige kinderen vrijstelling moeten hebben... Op de hockeyclub van mijn zoontje wordt in die gevallen verwacht dat de ouders de bardienst zullen draaien!
« Laatst bewerkt op: september 12, 2012, 16:39:58 pm door Rob Gubbels »

Offline nickhermans

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: september 12, 2012, 20:17:56 pm »
Volgens mij gaat het al vele jaren zo als het nu gaat. en zorgen de onderwaterhockeyers voor de bardiensten op maandag en zaterdag en de duikers doen dat op de woensdag. Dit gaat al jaren goed zo. Uit eindelijk zijn we 1 vereniging en moeten we elkaar daar in helpen. Voorals nog zie ik zelf nog geen redenen om hier enige veranderingen in aan te brengen.
Op zaterdag is er wel steeds meer activiteiten die door de volledige vereniging gebruikt worden, maar dat gaat altijd zonder problemen verder als het clubhuis wordt geopend.
dus nogmaals ik vind het goed dat er over gesproken wordt maar zie nog geen reden om veranderingen aan te brengen t.o.v. afgelopen jaren.

Offline Simon

• Webmaster
  • Newbie
« Reactie #11 Gepost op: september 13, 2012, 00:21:18 am »
Ben het eens met Nick. Heb in de beginjaren dat ik bij Argonauta zat ook meegemaakt dat er lijsten gehanteerd werden en dit werkte tot op zekere hoogte, maar beperkte ook erg.
Ben het ook eens met Mirjam dat je deelnemer bent in de vereniging, en dus ook iets moet doen.

Denk dat de manier waarop het nu gaat prima is, hoewel het bij de owh'ers misschien vaak dezelfde mensen zijn die bardienst draaien denk ik ook dat dit een keuze is die zij maken.

Voor mij hoeft er dus niets gewijzigd te worden.

Ludo van der Marel

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 13, 2012, 15:56:20 pm »
Compleet mee eens ! Had eigenlijk na de start van mijn lidmaatschap wel verwacht automatisch voor bardienst te worden ingeroosterd. Logisch toch ? maar het is nooit gebeurd... Bij deze meld ik me aan, bij voorkeur voor de maandagavond.

Ludo van der Marel, materiaalbeheer OWH  :)

tianbeekers

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 13, 2012, 16:25:44 pm »
Van een bardienst mag je en kun je genieten, daar ben ik het mee eens.
Er zijn ook omstandigheden waar dat niet voor geld.
Er zijn  avonden die door andere verplichtingen voor de vereniging een andere kijk hierop geven.
Als je namelijk  in de 1* duikopleiding zit als begeleider of instructeur en op woensdagavond al vanaf 18.00 uur bezig bent tot 22.00 uur is het toch een andere belasting als dat je pas bardienst gaat draaien vanaf 20.30 uur.
Geld ook voor als je in het zwembad les geeft en hierna ook nog bardienst verplichtingen hebt.
Dit met als gevolg dat je een beroep moet doen op de andere leden van je bardienst groep.
Maar er zijn 150 volwassen argonauta leden, is het dan ook niet mogelijk om hiervan gebruik te maken op woensdagavond zodat iedereen aan bod komt?
Mogelijk zijn er zoveel vrijwilligers die het leuk vinden om bardienst te draaien , laten die zich dan aanmelden en de bardiensten op woensdagavond op zich nemen.

Tian

Offline snotolfje (Bas)

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: september 13, 2012, 19:36:32 pm »
Beste mensen,

Euh, heel lief dat jullie mij in de discussie betrekken maar ik heb nog niks geschreven! Dat was Bas.

groetjes Mirjam